Новини
01.01.2017 iCarnet - це конкурентноспроможна гарантія забезпечення сплати митних платежів при перевезеннях вантажів між митницями в межах України.
Переваги iCarnet:
- Простий у використанні - порядок заповнення та використання аналогічний звичайній книжці МДП.
- Підвищена безпека - перевезення товарів під митним забезпеченням в допущених до перевезень під митними печатками і пломбами транспортних засобах.
- Надійна фінансова гарантія - гарантія забезпечення сплати митних платежів міжнародними гарантами системи МДП.
- Контрольований допуск - може використовуватись тільки учасниками Асоціації допущеними до процедури МДП.
- Контроль доставки товарів - можливість використання ІТ додатків МСАТ.
Використання iCarnet:
- З морських портів, аеропортів до митниці призначення, з митниць відправлення до морських портів, аеропортів.
- Між митницями ввезення та вивезення при перевезенні товарів прохідним транзитом територією України.
- З прикордонної митниці до митниці призначення в режимі "імпорт".
- Між митними органами при "внутрішньому транзиті".
Детальна інформація: АсМАП України (044) 2015469, 2015437, 2015467
КАРНЕТ А.Т.А.
Карнет A.T.A. (ATA) - единый международный таможенный документ, который принимается таможенными органами стран - участниц Конвенции, как таможенная декларация и вместе с тем, как международная гарантия покрытия сумм ввозной пошлины и налогов согласно национального законодательства в случае нарушения режима временного ввоза;
Действие карнета A.T.A. распространено на товары, которые ввозятся на основании ранее заключенных международных соглашений о временном ввозе: на коммерческие образцы, рекламные материалы, профессиональное оборудование, товары и оборудование для демонстрации или использования на выставках, ярмарках, конференциях и подобных мероприятиях;
Предусмотрено создание международной сети ассоциаций, которые выдают карнеты A.T.A. и гарантируют уплату таможенным органам страны, в которой они созданы, сумм импортных пошлин и любых других сумм, подлежащих уплате в случае невыполнения условий временного ввоза или транзита товаров.
Сокращение "A.T.A." - это комбинация аббревиатур французских слов "admission temporaire" и английских "temporary admission". В последнее время более употребительным является сокращение "ATA" (без точек).
В Украине оформлением Карнета АТА занимается Торгово-промышленная палата Украины - г.Киев, ул.Большая Житомирская, 33, http://www.ucci.org.ua
01.01.2017 iCarnet - це конкурентноспроможна гарантія забезпечення сплати митн
17.11.2016 Підвищення гарантії за книжкою МДП та iCarnet до 100 000 євро та впровадження Ваучера TIR+ в Україні.
Як відомо, на XVII Міжнародній конференції «Міжнародні автомобільні перевезення – проблеми, шляхи їх вирішення та перспективи розвитку», яка відбулась у Києві 20 жовтня 2016 року, підписано трьохсторонні Угоди між Державною фіскальною службою України, Міжнародним Союзом Автомобільного Транспорту та АсМАП України щодо підвищення гарантійного покриття в Україні за кожною книжкою МДП та iCarnet з 60 000 до 100 000 євро.
Крім того, на конференції була підписана трьохстороння Угода з питань взаємодії з впровадження в Україні Ваучера TIR+ (Система TIR+), що дозволить використовувати додаткову гарантію у 100 000 євро до кожної книжки МДП за Ваучером. У даному випадку, гарантійне покриття по кожній книжці МДП складатиме 200 000 євро, що значно розширить можливості для перевізників та зробить систему МДП більш привабливою та конкурентоспроможною. Зазначене рішення стало можливим завдяки наполегливій роботі фахівців Асоціації в робочих та керівних органах Конвенції МДП, МСАТ та конструктивній позиції ДФС України.
На сьогодні гарантійне покриття у 100 000 євро по кожній книжці МДП вже діє в наступних країнах: Австрія, Азейрбайджан, Бельгія, Болгарія, Боснія і Герцеговина, Великробританія, Вірменія, Данія, Естонія, Іран, Іспанія, Італія, Казахстан, Киргизстан, Китай, Латвія, Литва, Люксембург, Молдова, Нідерланди, Німеччина, Польща, Румунія, Сербія, Словаччина, Словенія, Таджикістан, Туреччина, Угорщина, Узбекистан, Україна, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швеція.
АсМАП України
25.03.2015 Повернення ліцензування на автомобільному транспорті...
2 березня 2015 року Верховна Рада України ухвалила Закон України №222-VIII "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".
25 березня 2015р. цей Закон підписаний Президентом України та набере чинності через три місяці з дня його опублікування, а саме з 30 червня 2015 року. До цього часу повинні будуть набрати чинності нові Ліцензійні умови.
Закон України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" передбачає поновлення ліцензування міжнародних автомобільних перевезень вантажів та запровадження ліцензування перевезення небезпечних відходів усіма видами транспорту. Пунктом 24 статті 7 Закону визначено, що ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: «24) перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів річковим, морським, автомобільним, залізничним та повітряним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом;».
Оскільки Угодою про Асоціацію України з ЄС передбачене запровадження в Україні допуску до ринку перевезень (ліцензування) відповідно до норм Регламенту ЄС 1071/2009 на умовах доброї репутації, фінансового стану перевізника, професійної компетентності менеджера перевезень, Асоціація пропонувала запроваджувати ліцензування саме на європейських засадах у визначений Угодою термін. Але, нажаль, такі пропозиції та внесені поправки до другого і повторного другого читання не були враховані.
Довідково:
Законом також передбачене вдосконалення порядку ліцензування, зокрема:
- скасована необхідність отримання ліцензійних карток;
- передбачена відмова від обов’язкового оформлення ліцензії як документа у паперовій форм;
- встановлена безстроковість дії ліцензії для всіх видів господарської діяльності, що ліцензуються, та оплата її видачі на безстроковий термін у сумі однієї мінімальної зарплати;
- надана можливість подання документів до органу ліцензування і отримання від нього документів в електронному вигляді.
14.01.2014 Товаротранспортная накладная вместо Путевого листа
Сегодня в Официальном вестнике Украины был опубликован Приказ Министерства инфраструктуры Украины № 983 от 05.12.2013 года, относительно изменений к Правилам перевозок грузов автомобильным транспортом, которым оставляют единым (основным) документом на автомобильную перевозку грузов товаротранспортную накладную (Товарно-транспортну накладну). Теперь на ее основании будут устанавливать время прибытия автомобиля для загрузки и выписывать счет за выполненные перевозки. Так же в Приказе утверждена новая форма ТТН 2014.
Таким образом Правила согласовываются с нормами законов "Об автомобильном транспорте", "О дорожном движении" и "О милиции", в тексте которых "Путевой лист" уже исключен, как документ необходимый для контроля.
Для учета работы автотранспорта и для списание горючего можно использовать самодельную форму в соответствии с требованиями ч.2 ст. 9 Закона Украины "О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Украине" от 16.07.1999 г. № 996-XIV. Или продолжать вести старые бланки, хоть и отмененные.
Приказ вступил в силу с 14.01.2014 г. Купить бланки
P.S. Формы ТТН на перевозку хлеба, молочного сырья, этилового спирта, высокооктановых кислородосодержащих примесей, нефтепродуктов, алкогольных напитков и древесины изменений не претерпели. Их старые формы нужно использовать и далее.
Як заповнити нову ТТН форма № 1-ТН (№ 983 від 05.12.2013) Нова ТТН №413 від 03.06.2019
Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.
Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом повинен виписувати Замовник (Вантажовідправник) в кількості не менше чотирьох екземплярів, також завіряє своїм підписом і при необхідності печаткою чи штампом. Після чого перший екземпляр ТТН залишає у себе, а інші три передає водію чи експедитору. Після того, як вантаж доставлено водій (експедитор) надає всі три екземпляри вантажоодержувачу для заповнення (проставити підпис, при необхідності печатку чи штамп). Вантажоодержувач залишає у себе другий екземпляр ТТН, а 3 та 4 передає водію (експедитору), а останній передає їх Перевізнику. Перевізник залишає у себе четвертий екземпляр ТТН, а третій екземпляр направляє Замовнику послуг по перевезенню (згідно Договору на перевезення) для подальшого розрахунку за надані послуги з перевезення вантажу. ТТН оформляється на кожну поїздку автомобіля і для кожного вантажоодержувача окремо. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом). Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри.
Запис у товарно-транспортній накладній маси вантажу та способу її визначення виконується Замовником.
Автомобіль: згідно запису у Свідоцтві про реєстрацію ТЗ (що до типу - сідловий тягач, фургон, цистерна, контейнер)
Причіп/напівпричіп: згідно запису у Свідоцтві про реєстрацію ТЗ
Вид перевезень - Найменування видів перевезень (за відрядним тарифом, покілометровий тарифом, централізовані перевезення тощо)
Ці Правила не регламентують перевезення небезпечних, великовагових, великогабаритних вантажів, пошти та перевезення вантажів у міжнародному сполученні, оскільки такі перевезення мають свої особливості, що стосуються виконання комплексу вимог при вантажно-розвантажувальних роботах, власне процесу перевезення та його документального оформлення, а також узгодження таких правил із відповідними компетентними установами.
Перевізник - фізична або юридична особа - суб'єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.
Замовник (платник) - вантажовідправник або вантажоодержувач, який уклав з перевізником договір про перевезення вантажів.
Вантажовідправник - будь-яка фізична або юридична особа, яка подає перевізнику вантаж для перевезення.
Вантажоодержувач - будь-яка фізична або юридична особа, яка здійснює приймання вантажів, оформлення товарно-транспортних документів та розвантаження транспортних засобів у встановленому порядку.
Пункт навантаження – адреса за якою необхідно забрати вантаж.
Пункт розвантаження - адреса за якою необхідно доставити вантаж (пункт призначення).
Переадресування вантажу - Якщо вантажоодержувач не може прийняти вантаж від Перевізника, інший пункт призначення та умови доставки вантажу визначаються за погодженням з вантажовідправником. Заповнює Перевізник.
Якщо Перевізник не одержав від вантажовідправника відомостей про зміну пункту призначення вантажу або не згоден з новими умовами доставки вантажу, він зобов'язаний повернути вантаж вантажовідправнику. Вартість перевезення вантажу при його поверненні сплачує Замовник.
Відпуск за довіреністю вантажоодержувача – при безготівкових розрахунках можливе використання Доручення форми М2.
Супровідні документи на вантаж – Перераховують реквізити документів, що направляються разом з вантажем.
Документи з вантажем - Назви та реквізити документів, доданих до ТТН (товарні, залізничні накладні, сертифікати, посвідчення, свідоцтва і т.д.)
За видами продукції вантажі поділяються на:
- продукцію сільського господарства;
- продукцію лісової, деревообробної і целюлозно-паперової промисловості;
- руди металічні;
- продукцію паливно-енергетичної промисловості;
- мінеральну сировину, мінерально-будівельні матеріали та вироби;
- продукцію металургійної промисловості;
- продукцію хімічної промисловості;
- продукцію харчової, м'ясо-молочної та рибної промисловості;
- промислові товари народного споживання;
- продукцію машинобудування, приладобудування і металообробної промисловості;
- інші вантажі.
Транспортні послуги - перевезення вантажів та комплекс допоміжних операцій, що пов'язані з доставкою вантажів автомобільним транспортом (доставка вантажу, експедирування, упаковка).
Перевізник здає вантажі у пункті призначення вантажоодержувачу згідно з товарно-транспортною накладною. Здача вантажів вантажоодержувачу у пункті призначення по масі і кількості місць провадиться у порядку і способом, за якими вантажі були прийняті від вантажовідправника (зважуванням на вагах, обмірюванням, підрахунком місць та ін.).
Вантажі, які прибули у непошкоджених кузовах автомобілів (причепах, окремих секціях автомобіля, контейнерах і цистернах) та з непошкодженими пломбами вантажовідправника, видаються вантажоодержувачу без перевірки маси, стану вантажів і кількості вантажних місць.
Вид пакування – в залежності від виду продукції та її транспортування, це може бути ящики, картонні коробки, бочки, контейнери та інше.
Остаточний розрахунок за перевезення вантажів провадиться Замовником на підставі рахунку Перевізника, який має бути виписаний не пізніше трьох днів після виконання перевезень з доданням належним чином оформлених товарно-транспортних накладних.
У випадку перевантаження вантажу в процесі його перевезення на інший автомобіль складається акт довільної форми, в якому обов'язково зазначаються реквізити: повна назва власника транспорту та його адреса, прізвище, ім'я та по батькові водія, державний номер автомобіля Перевізника, який здав вантаж, і Перевізника, який його прийняв.
Акт складається у двох екземплярах, які підписуються представниками (водіями) обох Перевізників (по одному для кожного).
Це зазначається у товарно-транспортній накладній.
Додатково:
- Згідно постанови КМУ від 25.02.09р., №207 особи, уповноважені здійснювати контроль на автотранспорті та у сфері безпеки дорожнього руху (співробітники ДАІ), не мають права вимагати від водія надання ним документів, які не названі в Переліку. Це правило стосується і ТТН при вантажоперевезеннях для власних потреб. У такому випадку необхідно підтвердити право власності на вантаж.
- За відсутності у Підприємства (підприємця), яке надає послуги з перевезення належних документів, в тому числі і ТТН, на підставі ст. 60 Закону про автотранспортзагрожує штраф - 1700 грн.
- Складати ТТН на самостійно розробленому бланку, тим самим змінювати Типову Форму № 1-ТН, в даний час не допускається.
- Якщо в ТТН неможливо перерахувати всі найменування вантажу, підготовленого до перевезення, до неї вантажовідправник повинен докласти документ довільної форми з обов'язковим зазначенням відомостей про вантаж (1-9 ТТН). У такому випадку в ТТН вказують, що до неї прикладений як товарний розділ документ, без якого вона і не може використовуватися для розрахунків із замовником (п. 11.7 Правил № 363)